لوازم جانبی یو پی اس

چه لوازم جانبی یو پی اس نیاز دارم؟

لوازم جانبی یو پی اس : یک راه حل حفاظت از قدرت کامل به طور معمول شامل بیش از یک یو پی اس است. در اینجا برخی از لوازم جانبی با توجه به ارزش بیان می شوند.

ذخیره سازی انرژی یو پی اس

بسیاری از راه حل های حفاظت از قدرت، قدرت آماده به کار اضطراری خود را یا از باتری مهر و موم شده (همچنین به عنوان دریچه تنظیم اسید سرب و یا VRLA، باتری شناخته می شود) و یا از باتری های آب گرفتگی (همچنین به عنوان بادی اسید سرب و یا VLA، باتری شناخته می شود) می گیرند.

باتری های مهر و موم شده ارزان تر هستند، اما خیلی زود فرسوده می شوند.

باتری های آب گرفتگی به طور کلی نیاز نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری تخصصی دارند.

تصمیم گیری درباره اینکه کدام نوع باتری برای شما مناسب است اساسا به این بر می گردد که آیا شما حاضر به پرداخت در صف مقابل برای باتری هایی که نمی خواهید اغلب جایگزینشان بکنید هستید یا خیر.

هر چند باتری های اسید سرب یک تکنولوژی اثبات شده و همچنین برای دقت مرکز داده مناسب هستند، آنها همچنین بزرگ و سنگین نیز می باشند.

علاوه بر این، با توجه به مواد شیمیایی سمی آنها، دفع آنها یک فرآیند گران و به سختی قابل تنظیم است.

در نتیجه، شرکت های بیشتر و بیشتری در حال استفاده از مکمل باتری های اسید سرب با منابع جایگزین قدرت آماده به کار مثل فلایویل هستند.

فلایویل یک دستگاه مکانیکی است که به طور معمول در اطراف یک دیسک دوار بزرگ ساخته شده است.

در حین عملیات عادی، برق به سرعت دور دیسک می چرخد.

هنگامی که قطع برق رخ می دهد، دیسک همچنان به چرخش خود به دور خود ادامه می دهد، و برق DC تولید می کند که یو پی اس می تواند به عنوان یک منبع انرژی اضطراری استفاده کند.

همانطور که یو پی اس برق را مصرف می کند، دیسک به تدریج حرکت خود را از دست می دهد، انرژی کمتر و کمتری تولید می کند تا در نهایت کاملا از حرکت باز می ایستد.

از جنبه مثبت، فلایویل ها کوچکتر و سبک تر از باتری های اسید سرب هستند، آسان تر حفظ می شوند و عاری از مواد خطرناک و مضر برای محیط زیست می باشند. از جنبه منفی، آنها معمولا تنها ۳۰ ثانیه از قدرت آماده به کار را ارائه می دهند.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۹۵ درصد از قطع برق ها کمتر از چند ثانیه طول کشیده است،

بنابراین استفاده از یک فلایویل به عنوان مکملی برای باتری ها در طول قطع برق مختصر می تواند فضای مرکز داده طبقه را ذخیره کند و هزینه های نگهداری را پایین بیاورد،

در حالی که همچنین طول عمر باتری های اسید سرب شما را با کاهش استفاده از آنها، افزایش می دهد.

 لوازم جانبی یو پی اس

ژنراتور

در صورت قطع برق، یو پی اس به شما چند دقیقه وقت مورد نیازتان را می دهد تا به آرامی سرور را خاموش کنید.

با این حال، این روزها، بسیاری از شرکت ها نمی توانند بدون سیستم های IT برای ساعت ها یا حتی چند روز که زمان لازم است تا سرویس الکتریکی دوباره بازسازی شود، سر کنند.

چنین سازمان هایی تقریبا همیشه شامل یک ژنراتور در معماری حفاظت از قدرت خود هستند.

در حالی که یو پی اس ها دوره های کوتاه از برق اضطراری را ارائه می کنند، ژنراتورها برای حفظ سیستم عملیاتی IT، در هر نقطه از ۱۰ دقیقه تا هفت روز و یا بیشتر، تامین سوخت دیزل را دریافت می کنند.

در هنگام انتخاب یک ژنراتور، به دنبال مدلی باشید که ۱٫۲۵ تا ۳٫۰ برابر امتیاز کیلو ولت آمپر یو پی اس شما را داشته باشد.

روند اندازه باید بر اساس تعدادی از عوامل، از جمله طراحی یو پی اس، ژنراتور و نوع سوخت باشد، بنابراین مشاوره گرفتن از یو پی اس و تولید کننده ژنراتور پیشنهاد شده است.

علاوه بر این، مطمئن شوید که عرضه سوخت دیزل به اندازه کافی بزرگ را حفظ می کنید تا مرکز داده خود را به حالت عملیاتی برای دوره های طولانی مدت نگه دارید.

در طول زمان قطع برق گسترده، تقاضا برای دیزل می تواند به سرعت و به صورت منطقه ای پیشی بگیرد.

واحدهای توزیع برق

یک جزء اساسی از هر زیرساخت کیفیت برق، واحدهای توزیع برق (PDU ها) برق را به ظرفیت تجهیزات بالابرنده ITE پایین دست توزیع می کنند.

اکثر شرکت ها از هر دو یو پی اس های floor-mount استفاده می کنند، که توزیع اولیه به قفسه های سرور، و floor-mount PDU ها (همچنین شناخته شده به عنوان ePDUs) را ارائه می دهند، که قدرت را به سرورهای شخصی و دستگاه های دیگر توزیع می کنند.

PDU ها را می توان با دستگاه های اختیاری مانند سرکوب موج و سیستم های مانیتورینگ قطع فردی (واحد) برای نظارت بر مصرف انرژی مجهز کرد.

نتیجه گیری

کسب و کار امروز مبالغ زیادی پول را بر روی زیر ساخت های IT خود، و همچنین قدرت مورد نیاز برای نگه داشتن آن عملکرد سرمایه گذاری می کند.

آنها بر روی این سرمایه گذاری حساب می کنند تا آنها را سازنده و رقابتی نگه دارد. بنابراین، ترک کردن آن زیرساخت بی دفاع در برابر نرخهای پایین الکتریکی، افزایش های ناگهانی و قطعی ها، یک ایده بد است.لوازم جانبی یو پی اس

یک راه حل حفاظت از قدرت به خوبی ساخته شده، شامل یک سخت افزار یو پی اس بسیار کارآمد و با کیفیت بالا است که می تواند به حفظ برنامه های کاربردی کسب و کار شما کمک کند، هزینه های برق شما را کنترل کند و اطلاعات شما را امن نگه دارد.لوازم جانبی یو پی اس

توسط آشنایی با اصول اولیه آنچه یک یو پی اس انجام می دهد و چگونگی انتخاب یک نوع مناسب برای نیازهای خود، اپراتورهای مرکز داده می توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم های ماموریت بحرانی همیشه برق پاک و قابل اعتمادی که آنها برای موفقیت بلند مدت نیاز دارند را فراهم می کنند.لوازم جانبی یو پی اس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *